9. StepUp's Inspringen.
Tot 5x per kant / tot 20cm
StepUp's maar nu met inspringen. Met wat voorwaartse snelheid afzetten, in de lucht moet de schaar al in gezet worden, de landing is hard en volledig gefixeerd.

10. StepUp's-inspringen-uitval
Tot 5x per kant / 20cm + 40cm.
Zelfde als 9. alleen nu met meer voorwaarstesnelheid die opgevangen wordt in een uitvalspas.

11. Mini Pull
Tot 5x per kant.
Hetzelfde als 6 nu met lichte halter of stang. Halter met gestrekte armen naar achter 'geworpen' (niet loslaten).

12. Stoten
Tot 5x per kant.
Klassiek stoten. Explosieve uitvoering met goede gewichtsverdeling over beide voeten, niet te breed spoor.

13. StepUp's-inspringen-omspringen
Tot 5x per kant / 20cm+40cm
Zonder halter prima aan te leren. Zorg altijd voor voldoende vluchttijd zolang de oefening niet volledig beheerst wordt. Laatste steun is nu tegen de muur

14. Snap
Tot 5x per kant.
Uitgangshouding op een been. Diep inveren. Fel inzetten heup en zwaaibeen, tot steun komen tegen muur.


[ Tekst ] [ Oefeningen 1-8 ]



Updated 05-05-2018 1447 page views since 23-09-2017